
Rozbor klíčových slov
je naprosto klíčový
1) Pojďme se společně podívat, proč jsou klíčová slova jedny z nejdůležitějších stavebních kamenů Vaší marketingové kampaně. Proč?
Rozbor klíčových slov je jednoznačně základním stavebním kamenem každého webu a jeho marketingové strategie. Poskytne Vám ucelenou představu o tom, jaká klíčová slova a fráze jsou k Vašemu webu a marketingu relevantní – tedy, jak Vaše cílová skupina uživatelů vyhledává Vaše produkty, nabídku a služby.
Podrobná analýza Vám napoví, na jaká slova se zaměřit. Jejím výstupem je seznam slov a frází, která jsou ve Vašem oboru nejvíce hledaná a relevantní. Z analýzy navíc vychází i návrh optimální struktury webu.
Komu analýza klíčových slov pomůže?
Majitelům webů, kteří chtějí:
- zlepšit obchodní cíle webu;
- zvýšit návštěvnost webu z přirozených i placených výsledků vyhledávání;
- zvýšit a zkvalitnit návštěvnost z vyhledávačů;
- zvýšit konverzní poměr;
- zlepšit pozice klíčových slov ve vyhledávačích;
- změnit či upravit strukturu webu;
- vytvářet kvalitní obsah;
- naplánovat SEO či PPC aktivity;
- odhalit nevyužitý potenciál webu.
Klíčové slovo je naprostý základ PPC reklamy a SEO. Není důležité, kolik klíčových slov máte, ale jak moc jsou relevantní k tomu, co nabízíte.
Rozbor klíčových slov Vám pomůže zjistit, jaká slova či slovní spojení zadávají uživatelé při hledání na internetu, aby našli požadovaný produkt nebo službu. Pomocí rozboru zjistíte, na která slova se zaměřit při marketingové kampani a SEO optimalizaci. Naleznete zde konkrétní tvary slov, synonyma a jejich průměrnou hledanost.
Vhodná slova pro Váš byznys je možno najít za pomoci:
- našeptávačů Google a SEZNAM;
- reklamních systémů Google ADS a SEZNAM sklik;
- Google Analytics;
- konkurenčních webových stránek;
- odborných článků, blogů, diskuze nebo jiných placených nástrojů.
Google vyhledávač

SEZNAM vyhledávač

Reklamní systémy – plánovače klíčových slov
Google ADS
Zde zadáte klíčová slova, která souvisejí s Vaším oborem. Výstupem bude tabulka, ve které zjistíte jejich průměrnou hledanost za měsíc a průměrné ceny za „proklik“.

SEZNAM Sklik funguje na podobném principu.

Google Analytics
2) Získali jsme klíčová slova, co dál?
Klíčová slova je nutno seřadit, což můžeme udělat:
- Podle Ø měsíční hledanosti
Excel Vám rychle pomůže hledaná slova vytřídit. V exportu si vyberte jen ta klíčová slova, která souvisejí s Vaším oborem a mají určitý počet hledání. Zde se nám v praxi osvědčuje používat pravidlo 80/20, tedy že 20 % klíčových slov nám přináší 80 % zisků. Vaším úkolem je tato klíčová slova najít a zaměřit se na ně pomocí testů při reklamních kampaních.

- Podle kategorie, neboť
Při reklamní kampani a SEO optimalizaci je důležité rozdělení do kategorií. Když potenciálním zákazníkům dodáte přesně a rychle to, co hledají, tím je větší pravděpodobnost, že u Vás nakoupí.
Pojďme si výše zmíněné ukázat pro lepší představu na příkladu, který nám pomůže vyhledat námi požadovanou službu:
– za pomoci Google vyhledáme spojení, jako je například „deratizace bytu“. V reklamním textu se nám zobrazí „Deratizace bytu/Máme zbraň na každého škůdce“. V přirozeném vyhledávání (SEO) se lidé prokliknou přímo na webovou stránku či podstránku s nadpisem „Deratizace bytu“ s příslušným článkem, kde najdeme opět použitá klíčová slova i v synonymech.

3) Typy klíčových slov
Rozdělení podle typů slov:
- Brandová (vlastní značka nebo výrobce) – „deratizace Zatloukal“;
- Obecná (informační, podle specifikací výrobku, na určitou lokalitu, na konkrétní účel atd.);
- Produktová (konkrétní výrobek nebo produkt);
- Konkurenční (firmy a výrobky z podobného oboru).
Neustálá práce při hledání nových klíčových slov je základní optimalizační technikou, která pomáhá posouvat reklamní účty a SEO dál. Tato práce v podstatě nikdy nekončí, neboť se neustále objevují nová klíčová slova, která můžete zařadit do kampaní a SEO.
Pokud usoudíte, že už nejsou žádná nová klíčová slova, tak si projděte opět vše od začátku – weby, inzeráty, klíčová slova a když nic nového nenacházíte, tak se věnujte prioritně optimalizaci kampaní.
Když máte podstatné kroky hotové, je potřeba otestovat vše v reklamní kampani.